Sponsorstrategi

Hur kan sponsring hjälpa dig och ditt företag?

Behöver du/företaget förändra attityder eller skapa merförsäljning?  Saker som målgruppen brinner för, det är där det går att hitta det bästa sponsorsamarbetet.

Vi på Mirati hjäler er med helheten från strategi till aktivering. Några av de viktiga stegen att ta innan man sponsrar ett annat varumärke.

Hemläxan först  –  Researcha och förankra.  Är samarbetet relevant och trovärdigt? Går det att räkna hem?

Målgruppen är viktigast – Många gör misstaget att exempelvis välja mellan hästhoppning och fotboll. Det är inte objekten som är intressanta utan personerna som går dit. Det är ingen idé att sätta upp skyltar och driva in folk till saker de inte gillar. Det är som att annonsera i fel tidningar.

Skapa en egen rättighet. En annan variant är att skapa egna rättigheter och att ta in egna sponsorer,

Involvera HELA företagetSponsring är inte bara något för marknadsavdelningen.  Det är viktigt att få med sig alla, inte minst personalavdelningen. Annars får man inte med sig sina kollegor som ambassadörer. Mest framgångsrikt är att sätta upp ett dreamteam från sälj, marknad och sponsring.